CESTA NA JIH - Cestu znám (podle naší nové mapy) a neměním směr :)

07.09.2012 17:21

Po "úspěšném" týdnu kiwi pruningu vyrážíme 5.7. pryč z Te Puke. Poslední fotky u Kiwi 360 a hurá na Jižní ostrov!

Původně jsme se tam chtěli vydat až na jaře, ale pokud jsme chtěli sehnat práci na zimu, byl Blenheim tou nejlepší možnou volbou.

Po cestě se zastavujeme na krátko v město Taupo na Two Mile Bay, kde si dáváme oběd s pohledem na zasněžené vrcholy Tongarira NP, přespáváme v DOC kempu (byl zdarma) u Vinegar Hill, někde na cestě před Palmerston North. Druhý den zastavujeme v Palmerstonu podívat se na známé Victoria Esplanade Gardens (kde však mimo důmyslných a zábavných prolézaček pro děcka nebylo bohužel v tomto období nic moc k vidění), vyřizujeme hovory s Department of Labour (díky našemu milému kontraktorovi Billymu), pak ještě rychlé projetí kampusu Massey univerzity - největší na Zélandu. Už večer projíždíme po pobřeží kolem krásného zákoutí za Paraparaumu, kde se nachází Wellington Tramway Line & Muzeum a zároveň i Elisabeth Gardens. Po západu slunce už míříme za Lower Hut přespat v DOC kempu Graces stream. Přijíždíme ale pozdě, brána kempu je už zavřená. Nevadí, náhradní spaní nacházíme asi o 3 km dále na parkovišti hned na pobřeží.

Další den už míříme do Wellingtonu (rubrika Cestování - NZ - Sever: Wellington a okolí). Podle Lonely Planetu uspořádáváme plán pro dnešní den. Návštěva informací, poté interaktivní a zajímavé muzeum Te Papa (6 pater, vstup zdarma), výjezd lanovkou do botanické zahrady (3,5 NZD jednosměrná cesta, vstup do botanické zdarma), cesta zpět dolů do centra kolem budovy Parlamentu zvané Beehive. Jsme zpět u informačního centra a kupujeme si lístky na trajekt (Cesta TRAJEKTEM - info, ceny) - Kuba na zítra ráno, my na pozítří ráno. Ještě vyjíždíme autem až na vrchol Mt. Victoria, odkud je krásný výhled na celé nočně osvětlené město. Ubytujeme se v Top10 Holiday Parku na Hutt Road v Lower Hut, který je jen 15 min. jízdy od nástupiště trajektů.

Dopoledne vyrážíme s Ivčou do wellingtonské zoologické zahrady (vstupné 20 NZD/os.). Je malá, ale útulná. Nejvíce času jsme strávily v pavilonku s nočními ptáky kiwi. Je to krásný zážitek vidět ho a slyšet na živo. Je to takový ošklivý neohrabaný ptáček, ale hrozně srandovně pobíhá a vrtí při tom svým kraťoučkým ocáskem, občas strčí celý zobák až po hlavu do hlíny v zemi a zase ho vytáhne, strčí vedle a zase popoběhne. Bylo velmi težké ho vyfotit.