Mt. Cook

13.10. 2012  - Mt. Cook poprvé

Těšily jsme se na návštěvu okolí nejvyšší hory na NZ Mt. Cooku a po shlédnutí předpovědi počasí jsme vyrazily. Zítra by mělo být nádherně – úplně jasno. Přesto náš plánovaný let vrtulníčkem nad Mt. Cookem neproběhl. Přijely jsme sem o den dříve a ocitly se v husté chumelenici, i přestože už má být skoro měsíc jaro. Brzy jsme na našich letních gumách projížděly ve 20 cm sněhu, silnice do kempu White Horse Hill byla zavřená a podle informací z visitor centra neměly ani další den probíhat žádné vyhlídkové lety. Také treky jsou zachumelené, takže si dáme pouze horký čaj ve veřejném přístřešku a jedeme zpět dolů k jezerům s tím, že se sem vrátíme jindy.

Tipy na spaní:

• kemp White Horse Hillna konci Hooker Valley Rd. za 8 NZD/os./noc, v zimě uzavřený
  • tábořiště na břehu Lake Pukaki zadarmo, asi 55 km od Mt.Cook Village, protože kemp se nachází u silnice č.8 – odbočka po prašné cestě doleva kousek za Informacemi (ve směru od Twizelu)hned u SH8 u Lookoutu na Mt. Cook
  • kemp u Lake Ohau – asi 30 km od Twizelu, pouze toalety, 8 NZD/os./noc

18.1. 2013 - Mt. Cook podruhé:

Po neúspěšném výletě na Mt. Cook dne 13.10. 2013, kdy jsme byly nuceny kvůli sněhu odjet, přijíždíme do krásné oblasti Mt. Cooka znovu. S našimi přáteli z Christchurch vyrážíme na 3 hod. trek do Hooker Valley, kde se přechází přes dva houpací mosty a jde se podél ledovcové říčky mléčné barvy. Dojdete až k Hooker Lake, na jehož konci je v dáli vidět Hooker ledovec pokrytý vrstvou horniny a prachu, a v jezeře pluje několik ledovcových ker.

Krátkou procházkou (15 min.) se z parkoviště na konci Tasman Valley Rd. dostanete k Blue Lakes a dále k View Pointu na Tasman Lake, odkud budete mít Mt. Cook téměř na dosah.

23.2. 2013 - Mt. Cook potřetí a naposled :)

Jedeme z Alexandry do  Christchurch a bylo by škoda se na Mt. Cooku nezastavit, když už máme tu cestu kolem. počasí je nádherné. Jdeme se podívat na Tasman River a potom znovu na View Point na Tasman Lake. Tentokráte jsou na hladině jezera i viditelné ledovcové kry. Jako třešnička na dortu byl okamžik, kdy se z ledovce táhnoucího se až k jezeru, s hlasitým hřmotem odlomila další kra a svezla se do vody. Opravdu působivá chvíle.

• Dále se doporučuje navštívit:

- Kea Point – 2 hod. i s návratem od Visitors centra, nebo 1 hod. i s návratem od parkoviště na konci Hooker Valley Rd. Vyhlídkové místo, kde stál dříve původní hotel Hermitage, pohledy na ledovcovou říčku, Hooker Valley, Mueller Glacier Lake a Mt. Cook.