Golden Bay - Farewell Spit, Wharariki Beach

Na procestování této nejsevernější části Jižního ostrova bychom doporučily vyhradit si 2-3 (nejlépe slunečné) dny. Všechny průvodce vás budou směrovat k velmi lákavým zajímavostem tohoto regionu. Z Motueky se do Golden Bay dostanete serpentinovou cestou přes Takaka Hill. Nezapomeňte navštívit zejména Te Waikropupu (Pupu) Springs, Farewell Spit, Wharariki Beach.

FAREWELL SPIT

Farewell Spit je vlastně výběžek do moře a také proslulá ptačí rezervace. Při procházce po 26 km dlouhé pláži vás zaujmou zejména obrovské písečné duny a panoramatický výhled na Golden Bay. Pěšky je možné prozkoumat pouze první 4 km výběžku. Dál - na severní stranu ke starému majáku - se lze dostat jen s přepravní společností (cena těchto organizovaných výletů se pohybuje mezi 90-150 NZD). Nahoru k novému majáku Pillar Point Lighthouse se můžete vydat buď přímo z Farewell Spitu nebo ze silničky Wharariki Rd. Je odtud výhled na Farewell Spit a útesy podél moře:

CAPE FAREWELL

Toto krásné fotogenické místo nelze minout. Jeďte asi 2 km po Wharariki Road až narazíte na odbočku ke Cape Farewell. Poté pokračujte na parkoviště a odtud je to už pouhých 200 metrů k nejsevernějšímu výběžku Jižního ostrova. Naskytne se vám pohled na široký oceán a masivní skálu zasazenou do moře.

WHARARIKI BEACH

Wharariki pláž je vzdálená asi 6 km od odbočky k návštěvnickému centru a vede k ní nezpevněná silnice. Od parkoviště jste u ní za 20 min. nebo  si můžete udělat procházkový okruh dlouhý asi 2-3 hodiny přes zelené kopečky a kolem jezírek, kde je možnost seznámit se s místními ovečkami:-) Vystoupáte až na view point na konci (nebo si můžete v polovině okruh zkrátit) a zpět se vracíte právě po Wharariki pláži - cesta možná pouze za odlivu. Pláž vás na první pohled zaujme skalnatými útvary (mezi kterými můžete procházet a při přicházejícím přílivu je to ohromná legrace - ale boty musí dolů! :) Dále vás okouzlí také bílé písečné duny.