Březen 2012

MOTTO: Rozkoukáváme se, aneb týden v Aucklandu

• Přilétám v neděli 25.3. 2012 v 18.30 s China Airlines do Aucklandu. Do hostelu se dostávám autem s dalšími Čechy, kteří se mnou jeli v letadle a přijel jim odvoz. (poznámka Ivči: Jinak se z letiště do centra dá dostat Airbusem Express za 16 NZD - více v sekci Praktické informace).
  • Ubytování máme předem zarezervované na 5 nocí přes www.hostelworld.com v Silverfern Backpackeru za 22 USD/noc na os. (v 6 bed dorm), se snídaní (toasty, máslo, marmeláda, cornflakes, mléko, čaj). Hostel je pěkný, čistý, nově zařízená kuchyň a sociálky, blízko autobusového nádraží v centru. Doporučujeme. Nevýhodou bylo, že za uzamykatelné schránky na cennosti se platilo 5 NZD na den (nevyužily jsme je a cennosti jako notebooky a foťáky jsme nechávaly v zamčeném pokoji - který jsme ovšem sdílely s dalšími čtyřmi děvčaty). Dále byl problém s internetem (jako ve všech backpackerech) - dostaly jsme heslo každá k 50 MB internetu, což nám při rychlém přečtení e-malů a vyhledání nutných info vystačilo pouze na 3 dny.
  • V pondělí první nákup - Countdown na Victoria Street. Procházka po městě a místních parcích, odpoledne přijíždí moje spolucestovatelka Ivča. Sraz máme v hostelu.
  • V úterý vyrážíme zařídit podstatné věci jako otevření účtu v bance, zakoupení telefonní SIM karty, zařízení IRD number. Jak se nám dařilo se můžete dočíst zde: Praktické informace.
  • K večeru vyrážíme na dominantu města - Sky Tower.  Vstupné za dospělého je 28 NZD. Za backpackera 18 NZD - je třeba doložit kartičkou BBH, ale po nás chtěl pán jen "nějak" doložit, že jsme backpackeři. Stačily mu ukázat klíče od pokoje hostelu. Z vyhlídkové plošiny je nádherný výhled na celé město a západ slunce zde byl kouzelný.
  • Ve středu definitivně vyřizujeme otevření bankovního účtu u banky ASB. Po obědě jedeme lodičkou na výlet do Devonportu – zpáteční ticket za 11 NZD na os. Jdeme procházkou po pobřeží a pak vystoupáme na sopečný vrchol Mt. Victoria, odkud je krásný výhled na město.

Pohled na Auckland z Devonportu

• Ve čtvrtek si přímo na autobusovém nádraží pod Sky Tower rezervujeme bus ticket za skvělých 15 NZD na os. do Kati Kati, kde máme zamluvený na 3 týdny woofing na koňském ranči. Na internetu jsme našly nejlevnější cenu za 28 NZD na os. a pak nějaké nesrozumitelné slevy, proto jsme byly příjemně překvapeny.
  • Potom se přesouváme na městský vlak do Swansonu (je hrozně pomalý, za 6,5 NZD/os.). Máme namířeno na výlet na Muriwai Beach, která je proslulá černým pískem a hnízdní kolonií tereje australského. Ze Swansonu stopujeme a hned nás bere muž s 3letým synem. Nabízí nám, že nás sveze na Piha Beach – nebráníme se této malé změně plánu. Na Piha Beach vystoupáme na Lion Rock, odkud je krásný výhled na pláž kolem. Potom nás "náš taxík" zaveze i na vysněnou Muriwai Beach! Loučíme se, děkujeme a na památku mu věnujeme českou kovovou padesátku a motivem Prahy. Na Muriwai Beachi strávíme nejvíce času fotografováním terejů a západu slunce.
  • V pátek se vyvalíme na lehátka v přístavišti u moře a čekáme na náš autobus do Kati Kati v Bay of Plenty. Jede ve 13 hod. od Sky Tower. Cesta trvá asi 3 hod.